מקצועות מוגברים
רכזת המקצוע: איילת אורפז
"שירה היא השפה שהאדם חוקר בה את תדהמתו" (כריסטופר פריי)
ספרות מוגבר הוא מקצוע המתווסף למקצוע הספרות הנלמד כמקצוע חובה ובסה"כ מצירוף שני המקצועות מתקבלות 5 יחידות לימוד.
בספרות מוגבר נחשפים לטקסטים ספרותיים מרתקים, מדברים ומביעים דעה, מדברים באמת! רק בספרות דעה של כל אחד ואחת נחשבת ואין דברים שאסור להגיד. בנוסף ישתתפו התלמידים בפעילויות העשרה, סיורים ומפגשים עם יוצרים.
בחינת הבגרות מתחלקת לשני חלקים – בגרות חיצונית ובגרות פנימית.
רכזת המקצוע : ענת פלומו
תנ"ך מוגבר הוא מקצוע המתווסף למקצוע התנ"ך הנלמד כמקצוע חובה ובסה"כ מצירוף שני המקצועות מתקבלות 5 יחידות לימוד.
במסגרת לימודי המקצוע המוגבר לומדים:
- מנהיגות במבחן (תוכנית בית ספרית) נלמד על מנהיגים מהמקרא כמו מנהיגי השופטים, ומלכים כמו דוד ושלמה.
- "הולך נגד הרוח"- יציאה נגד הזרם, הסמכות והנורמות החברתיות בסיפורי התנ"ך.
- שייכות וזרות (תוכנית בית ספרית) החיפוש אחר הזהות, נלמד ממקורות מקראיים כמו מגילת אסתר, מגילת רות, דניאל.
רכזת המקצוע: רחל סופר
אזרחות מוגבר הוא מקצוע המתווסף למקצוע אזרחות הנלמד כמקצוע חובה ובסה"כ מצירוף שני המקצועות מתקבלות 5 יחידות לימוד.
הלימודים מלווים בעיסוק באקטואליה, מפגשים עם אנשי ציבור, ניתוח אירועים ועוד.
במסגרת לימודי המקצוע המוגבר לומדים:
- שתי יחידות הרחבה מבין הנושאים: דת, חברה ומדינה בישראל (הכרת הציבור החרדי, הדתי, המסורתי והחילוני בישראל, מדיניות כלכלית חברתית בישראל ישראל כמדינת רווחה, גישות כלכליות ועוד) הערבים והדרוזים בישראל (הכרת הציבור הערבי והדרוזי בישראל, מחלוקות ודילמות ועוד).
- מיזם באזרחות – מיזם כיתתי בהובלת המורה המלמד, בכל שנה נבחר נושא רלוונטי אחר בו יעסקו התלמידים.
רכזת המקצוע: טלי לוי שלום
היסטוריה מוגבר הוא מקצוע המתווסף למקצוע היסטוריה הנלמד כמקצוע חובה ובסה"כ מצירוף שני המקצועות מתקבלות 5 יחידות לימוד.
במסגרת לימודי המקצוע המוגבר לומדים :
- בכיתה י"א שתי יחידות – בחינה על שני נושאים בתקופת העת החדשה.
2. בכיתה י"ב יחידה אחת – מיזם ( עבודת חקר).
רכז המקצוע: רמי תבל
פיזיקה הוא אחד מהמקצועות המדעים המהווים תשתית חשובה ללימודים אקדמאים ומאפשרים פיתוח מיומנויות של חקר, חשיבה אנליטית, יכולת הפשטה והכללה וכדומה (דרישת חובה לקבלה ללימודים גבוהים במקצועות ההנדסה ורפואה).
לימוד הפיסיקה משלבים לימודים עיוניים תיאורטיים ולימודים מעשיים במעבדת הפיסיקה.
נושאי הלימוד:
- מכניקה – תורת התנועות והכוחות
- אלקטרומגנטיות – חשמל ומגנטיות.
- קרינה וחומר – תורת האור ומבנה האטום,
הכישורים הנדרשים: לימוד מתמטיקה ברמת 5 יח"ל, סקרנות לטבע, סדר, דיוק וארגון.
רכזת המקצוע: פרידה אלול
כימיה הוא אחד ממקצועות המדעים המהווים תשתית חשובה ללימודים אקדמאים ומאפשרים פיתוח מיומנויות של חקר, חשיבה אנליטית יכולת הפשטה והכללה.
לימודי הכימיה משלבים לימודים עיוניים ותיאורטיים ולימודים מעשיים במעבדת הכימיה.
נושאי הלימוד:
- סוגי חומרים שונים הקיימים בטבע, על תכונותיהם ושימושם. הלימודים משולבים בניסויים והדגמות.
- נושאים מתקדמים: אבות המזון, אנרגיה ותרמודינמיקה, פולימרים, וכן קריאת מאמרים מדעיים. לימודים אלו משולבים בביצוע ניסויי חקר ברמות שונות – ניסויי חקר הדורשים רמת הבנה גבוהה, יכולת יישום החומר ועבודה עם מכשור עדין במעבדה.
הכישורים הנדרשים: לימודי מתמטיקה ברמה של 4-5 יח"ל, כושר ניתוח והפשטה.
רכזת המקצוע : ניבה כהן
ביולוגיה הוא אחד ממקצועות המדעים המהווים תשתית חשובה ללימודים אקדמאים ומאפשרים פיתוח מיומנויות של חקר, חשיבה אנליטית יכולת הפשטה והכללה.
לימודי הביולוגיה משלבים לימודים עיוניים ולימודים מעשיים במעבדת הביולוגיה.
נושאי הלימוד:
- חלק עיוני: גוף האדם, תהליכים בתא, מערכות בבעלי חיים, אקולוגיה, חיידקים ונגיפים בגוף האדם. בלמידה משולבת קריאת מאמרים מחקריים חדשניים.
- חלק מעשי: ניסויים במעבדה: התלמיד יתמודד עם מכלול מיומנויות החקר, וילמד להשתמש במגוון מכשירים, כלים וחומרים.
- עבודת "ביוחקר": כולל תכנון, ביצוע וכתיבת סיכום המחקר.
הכישורים הנדרשים: כושר למידה גבוה, יכולות חשיבה גבוהות, תוך יישום העקרונות הביולוגיים והעיקר לאהוב ביולוגיה.
רכזת המקצוע : אורית רוזנבאום
מקצועות מדעי המחשב נחשבים לעילית הטכנולוגיה ופותחים אופקים לעולם המחר.
הדגש העיקרי בהוראת יסודות מדעי המחשב הוא על הוראת מושגים עיקריים בתחום הדעת ופתרון בעיות והשלבים השונים בהבניית הפתרון.
נושאי הלימוד:
- אלגוריתמיקה ותכנות בשפת C#, לימודים תיאורטיים ותכנות בסביבת עבודה.
- מערכות מידע – יחידה מעשיית בה תלמדו מה היא מערכת מידע ותייצרו מערכת כזו.
- מודלים חישוביים – יחידה תיאורטית בנושא שהוא מיסודות מדעי המחשב.
הכישורים הנדרשים: חשיבה לוגית ואנליטית, רצון ללמוד ולהשקיע, לימודי מתמטיקה ברמת של 4- 5 יח"ל
רכזת המקצוע: לימור כתבי
מקצוע ניהול עסקי מקנה ללומדים ולבוגרים השכלה רחבה בהבנת הארגון, ניהול ומקומו במשק הכלכלי, תוך שימת דגש על משאבים מרכזיים בארגון: תחום ניהול משאבי אנוש והתחום הפיננסי.
מקצועות הלימוד של המגמה משלבים נושאי רקע שונים היוצרים אצל הלומד ראייה הוליסטית של תחום הניהול העסקי.
נושאי הלימוד:
- יסודות החשבונאות ומושגים בסיסיים בחשבונאות.
- מנהל וכלכלה.
מקצוע זה מיועד לתלמידי כיתת אמץ/אתגר בלבד.
רכזת המקצוע: רחל סופר
מדעי החברה הוא שם כולל למדעים העוסקים בחקר התנהגותם של בני האדם, זהו מקצוע המהווה בסיס ללימודים אקדמאים רבים, כגון: כלכלה ויעוץ ארגוני.
נושאי הלימוד:
- פסיכולוגיה –דנה בחקר התנהגות האדם, בנפש האדם ובנושאים כמו, מהי אינטליגנציה? מה משפיע יותר תורשה או סביבה? מהן חרדות (נבחנים בבגרות חיצונית).את זה לשנות לבגרות פנימית
- סוציולוגיה – עוסקת בשייכות של אדם לחברה ומדגישה נושאים כמו תרבות, חברות, האדם בקבוצה, משפחה וחשיבותה (נבחנים בבחינת בגרות פנימית).את זה לשנות לבגרות חיצונית
- יחידת חקר– יחידה מעשית מסכמת (נבחנים בבחינת בגרות פנימית).
3. יחידת חקר – יחידה מעשית מסכמת (נבחנים בבחינת בגרות פנימית).
רכזת המקצוע: ורד סורוקה
לימודי האמנות משלבים לימודים עיוניים ומעשיים במגוון תחומים, בנוסף התלמידים יבקרו במוזיאונים, וישתתפו בסיורים לימודיים שונים.
נושאי הלימוד:
- תולדות האמנות – התמקדות בשפת האמנות בזיקה לאמנות מודרנית ועכשוויות. התלמידים יבקרו בתערוכות ובמוזיאונים.
- לימודים מעשיים – סדנאות- סדנת ציור, רישום, פיסול וצילום שמטרתן לפתח את החשיבה היצירתית ולשכלל את המיומנות הטכנית והרעיונית של התלמיד בתחום האמנות הפלסטית.
- הכנת תיק עבודות ופרויקט (תערוכת) הגמר.
רכזת המקצוע: אושרת אהרון
מקצוע הגיאוגרפיה אדם – סביבה הינו מקצוע בעל חשיבות עצומה במאה ה-21. המקצוע נוגע במגוון רחב של תחומי ידע ממדעי הטבע ועד למדעי החברה והרוח ומשלב נושאי אקטואליה.
נושאי הלימוד:
- יסודות הגיאוגרפיה: התמצאות באטלס, מדינות העולם, גיאולוגיה, אקלים ומקורות אנרגיה (נלמדים בכיתה י"א, ציון בית ספרי, המהווה 40% מכלל הלימודים במקצוע).
2. גיאוגרפיה של ארץ ישראל, גיאוגרפיה של המזרח התיכון וניתוח תופעת יסוד במרחב (נלמדים לקראת בגרות חיצונית בכיתה י"ב, הבגרות מתוקשבת ומהווה 60% מכלל הלימודים במקצוע)
רכזת מקצוע : שני פלס
חינוך גופני מיועד לתלמידים אוהבי הפעילות הגופנית המבקשים לשלב לימודים עיוניים במדעי החינוך הגופני ופעילות ספורטיבית מגוונת.
נושאי הלימוד:
- אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה של הספורט ותולדות החינוך הגופני – 60% מהציון הכללי, בחינת בגרות חיצונית.
- הערכה חלופית במדעי החינוך הגופני
3. לימודים מעשיים בתחומי החינוך הגופני.
רכז המקצוע :טל אטינגר ואיה פארן
יציאה למסע אל מקורות התרבות היהודית והכללית. אנו שואלים שאלות פילוסופיות גדולות: האם יש אמת אחת? איך קובעים מהו טוב ומהו רע? מה זאת אהבה? ועוד… הלימודים כוללים סיורים והרצאות.
מזמינים אותך לפתוח אתנו את ארון הספרים היהודי ולהביע דעתך בשאלות הגדולות של החיים.
נושאי הלימוד:
- שמונה פרקים לרמב"ם – 30% בבחינת בגרות חיצונית.
- "את שאהבה נפשי", סיורים לימודיים סביב נושאי הלימוד – 70% בבחינת בגרות פנימית.
רכזת המקצוע : דורית שמואלי
במקצוע זה לומדים את יסודות השפה הערבית, ספרות ותרבות. לימודים משולבים סיורים, ערבי מגמה ופעילויות ייחודית לתלמידי ערבית. בנוסף, לימודי המקצוע מהווה יתרון בשירות הצבאי, תלמידים שלומדים ערבית בתיכון מאותרים על ידי יחידות המודיעין השונות.
נושאי הלימוד:
- ערבית ספרותית– עיתונות, ספרות קלאסית, קטעים מן הקוראן, ונושאים דקדוקיים.
- ערבית מדוברת – במסלול ייחודי זה לומדים התלמידים לשוחח על מגוון נושאים מחיי היומיום: על עצמם, משפחתם, בית הספר, תחביבים, אוכל ומסעדות, לבוש אופנה וכד'.
מקצוע זה מיועד לתלמידי המסלול העיוני ותלמידי איתור וגילוי מידע.
רכז המקצוע : אסף ארני
לימודי התקשורת מאפשרים ללומדים להפוך מצופים בטלוויזיה, קוראים בעיתון, מאזינים וגולשים באינטרנט, לצרכני תקשורת ביקורתיים, המסוגלים להבין כיצד עולם התקשורת עובד ו*משפיע על חיינו*.
נושאי הלימוד:
- לימודים עיוניים:כוללים היכרות עם מוסדות התקשורת השונים, עבודת העיתונאי בעיתונות הכתובה והמשודרת, תיאוריות בתקשורת, פרסומות ,ריאליטי, מדיה חברתית והשפעתם (60% מהציון הסופי).
לימודיים מעשיים:עוסקים בלימודי עיתונות מודפסת ומקוונת ובהתנסות בכתיבת כתבה, ידיעה חדשותית, עבודת תחקיר, ראיון וצילום עיתונאי (40% מהציון הסופי).